איך להשתמש בפייסבוק לקידום העסק? המדריך המלא

 

עסקים יכולים להשקיע סכומים ניכרים בשיווק, לפרסם בשלטי חוצות, בעיתונים יומיים, במגזינים, אך הם יכולים להשתמש גם בכלים הרבה יותר חדשניים והרבה יותר ממוקדים.

הרשתות החברתיות המובילות, פייסבוק למשל, יכולות להציע פלטפורמות מצוינות לקידום העסק, וגם עסקים קטנים למדי ובעלי תקציב פרסום מוגבל יכולים לבצע קידום יעיל ומוצלח, לרבות במונחי עלות תועלת.

האם מספיק שתהיה נוכחות בפייסבוק כדי שהקידום יהיה נכון ויעיל? פעילות לא נכונה יכולה להזיק (פרסום שלילי). מי שיצליח לגרום ל”באז” חיובי, יוכל לקצור את הפירות.

הקשר הישיר עם הלקוח

העמוד העסקי שלכם הוא חלון הראווה, שעוזר ללקוח להגדיר אתכם ולהבין מי אתם. השקיעו בבניית עמוד עסקי יפה, המתאים באופיו לקהל היעד שאליו אתם פונים. שימו לב שעמוד עסקי של רואה חשבון אמור להקרין משהו אחד ביחס לעמוד של ווטרינר או קוסמטיקאית, למשל.

זכרו – באף אמצעי מקובל לקידום, שיווק ופרסום, לא קיים הכוח של הרשתות החברתיות מבחינת קשר ישיר עם הלקוח. הקשר הישיר והבלתי אמצעי שבין בעל העסק או נציג מטעמו לבין קהל היעד יכול לקרב לקוחות חדשים וכן גם לקדם נאמנות של לקוחות קיימים.

בפייסבוק, בדף העסקי, ניתן לא רק לספר על מבצעים או חידושים שמוצעים ללקוח. ניתן להזמין לקוחות לספר את דעתם – על חווית הקניה, על השירות, על שביעות הרצון. זה המקום להבין לא רק ממה הלקוחות מרוצים ומה הם צריכים אלא גם ממה הם לא מרוצים. זהו מפתח לשיפור מתמיד, הכנסת שינויים עסקיים ושינוי תהליכים.

השיווק הוויראלי עובד לטובתכם

עמוד הפייסבוק שלכם, העמוד העסקי שלכם, הוא המקום הנכון להעלאת תכנים מעניינים. אך חישבו לא רק על מה שמעניין אתכם, אלא גם מה שמעניין את הלקוחות שלכם. קישור למידע מקצועי, סרטון הדרכה, מענה על שאלות נפוצות – כל אלה יכולים לפתוח דיונים והללו – בדרך כלל בעלי הקשר חיובי.

שימו לב למה הלקוחות מגיבים בצורה חיובית, ממה הם מרוצים, אילו תמונות או סרטונים “עושים להם את זה”. הזמינו לקוחות מרוצים או מתעניינים לשאול שאלות, לסמן לייקים, להמליץ עליכם. עסקים שהצליחו ליצור “באז” ברשת, אלה שהפכו לווירליים בזכות פוסט מוצלח או תמונה מצוינת מקדמים את החשיפה ומושכים לקוחות.

שלבו קידום ממומן

פייסבוק מאפשרת לכל עסק לפתוח דף, שניתן למלאו בפוסטים חינמיים, שלא עולים לבעל העסק ולו שקל אחד. אבל לא כדאי להתעלם מכלים נוספים שפייסבוק מציעה. מדובר בכלים לקידום בתשלום, וכדאי לעשות בהם שימוש נכון אם יש לכם תקציב (אפילו קטן) לפרסום וקידום מכירות.

לפייסבוק מודלים שונים של תמחור בפרסום, פרסום שנקרא “מקודם” או “ממומן”. פרסום מסוג זה אפקטיבי מאוד גם בהשגת תוצאות מהירות, כאשר רוצים לתת לעסק דחיפה מהירה.

האופן שבו פייסבוק עובדת מאפשר לייצר חשיפה לקהל יעד גדול מאוד, כאשר ניתן גם לאפיין קהל מטרה ייחודי. ברשתות החברתיות המובילות קל מאוד להגדיר קמפיינים ממומנים וקל מאוד לבדוק את היעילות ולראות תוצאות.

פעילות בקבוצות ובדיונים

לא רק בדף העסק שלכם או בפרסום וקידום ממומן ניתן להשתמש כדי לשפר פעילות עסקית. ניתן בהחלט לקדם את העסק גם בפעילות שנעשית במרחב החופשי של הרשת החברתית.

איך עושים את זה? כדאי למצוא קבוצות שמעצם הגדרתן מהוות קהל יעד עבורכם. קבוצות של חובבות אופנה, למשל, חשובות עבור חנות לבגדי נשים. ניתן להשתתף בדיונים, לשתף טיפים, עצות ותובנות ותוך כדי כך, להפנות גם לאתר החברה או לעמוד הפיסבוק. יש לעשות זאת במתינות, כדי לא ליצור רושם אגרסיבי וחשוב לתת ערך מוסף אמיתי.

קראו גם על:

עבודה מהבית – שיווק ומכירות

מהי צרכנות נבונה? כיצד תצליחו לחסוך נכון?